Happiness from Europe
Funded by the EU, Happiness from Europe is a 3-year (2025-2027) promotional campaign of Grana Padano PDO cheese in Japan, China, Hong Kong and Taiwan.
It seeks to raise awareness about European PDO products (Protected Designation of Origin).
The goal is to educate Japanese, Chinese, Hong Kong and Taiwanese retailers, consumers and chefs and to emphasize the importance of quality, authenticity and tradition of these European PDO products and the meaning of the PDO system.
Tastings in POS, restaurant weeks, events for the trade press and influencer, participation in trade fairs in various countries, seminars for cooking schools and other activities will be organised to promote the PDO Grana Padano.
Happiness from Europe è la campagna promozionale triennale (2025-2027) di Grana Padano DOP in Giappone, Cina, Hong Kong e Taiwan.
Finanziato dall’Unione Europea, il progetto ha come finalità quella di far conoscere i prodotti europei DOP nei mercati indicati.
L’obiettivo è dunque quello di educare i rivenditori, i consumatori e gli chef giapponesi, cinesi e di Hong Kong e Taiwan sottolineando l’importanza della qualità, dell’autenticità e della tradizione di questi prodotti e del significato del sistema delle DOP.
Il programma include attività di degustazione dei prodotti nei punti vendita, restaurant week, eventi per la stampa di settore ed influencer, la partecipazione a fiere nei diversi paesi e seminari per scuole di cucina.